Monday 22 August 2011

Cinta dan Sayang..

Assalamualaikum..

Yuhuu.. Siapa kat sini? TISYA lah.. Alah, budak yg bajet muka nak cun je.. Sakai pun kenal tau..Hahaha.. Haish, merepek sudah.. Terlebih makan kerepek la nie.. *Saja nak hiburkan diri dengan lawak bodoh sendiri walaupun tak berapa nak hibur kan.. Gelak je la.. HA HA HA HA~ (tak ikhlas pun)..

Well, blogger2 or penyinggah2 yang aku hormati sekalian.. Tajuk kita hari ini ialah, CINTA DAN SAYANG.. Hump.. Korang mesti dah biasa kan dengan 2 perkara tersebut dlm life korang.. Sama la kitew.. Ehehe! Dengan 2 perkataan nie, macam2 soalan ada dalam lubuk hati aku.. Wah! Bunga2 gitu.. Apa itu CINTA? Apa itu SAYANG? Setiap orang mesti ada jawapan masing2 dan pendapat yg tersndiri.. Bagi aku, cinta itu adalah satu anugerah Allah yg sangat bermakna, tak ternilai dan haruslah dijaga dan dihargai.. Kerana cinta itu membuat kan kita rasa bahagia dan aman.. Cinta nie banyak cabang nye.. Cinta Allah, cinta Rasul, cinta Kitab, cinta IbuBapa, cinta Keluarga dan cinta Kekasih.. Iye, aku tahu.. Aku tak layak nak cakap pasal cinta.. Aku cuma berpendapat.. Cinta tak boleh dijual beli dan cinta tak boleh dipermainkan..Cinta juga tidak boleh diungkap SESUKA HATI kalau bukan dari hati yg ikhlas.. Sebab cinta itu anugerah Allah.. Sayang pula, antara jalinan yang menghubungkan kita dan cinta.. Dalam dunia, macam2 kita boleh sayang.. Bukan hanya manusia tapi harta, benda, haiwan dan macam2 lah.. Tapi, walaupun macam2 kita sayang, sayang tu tak boleh dibuat gurau.. Sayang seharusnya ikhlas dari jiwa dan hati.. Sayang bukanlah TEDDY BEAR, BARBIE DOLL, or PUPPET yang boleh dibuat main.. Seharusnya ia dipelihara dan dihayati.. Huh.. Semua ni bukanlah dari orang lain tapi dari kepala otak dan jari jemari ku yg lembut ini.. Ececeh.. I think enough till here.. So, hope u guys will get the truely love..

*Untuk awak, saya sayang dan cinta awak seikhlas hati saya, ini bukanlah gurauan yg awak anggapkan*



2 comments:

Princess ♔ said...

xde gune if bersabar dengan perangai seseorang yang hampir 100x mengucapkan kata putus . kata tu bukan boleh dibuat main . kenapa lha kau nak menyeksa kan diri kau sendiri . haihh . sabar je lha kau ney !

T-sya said...

aku ni terlalu baik ke terhadap lelaki? or aku terlalu bodoh dgn lelaki?