Wednesday 23 November 2011

Innalillah... Meoww ~ ~

Assalamualaikum..

Hye..  Today I wanna talk about cats.. FYI, aku penggemar kucing.. Ehee.. Petang tadi, tengah syok tengok tv dengan mak aku.. Tibe2 jiran aku a.k.a kawan adik aku masuk umah aku, panggil mak aku.. Die masuk and bawak s'ekor anak kucing.. Ya Allah, comel nya die.. Warna hitam, jantan dan species bengal.. Cantik gila corak die, macam kucing aku.. Tapi yg nie lagi comel and lawa.. Die kata die jumpa kat depan rumah jiran aku.. Then, die bagi la anak kucing tu kat mak aku.. Aku hairan.. Kenapa kucing tu diam semacam and kepala die macam lembik jer.. Aku melulu la pergi kat mak aku.. Rupanya kucing tu tengah nazak.. Allahuakbar.. Mak aku and aku baru nak jaga die, nak bela die.. Aku rasa nak menangis je masa tu.. Kesian.. Tercungap-cungap die mencari nafas yang terakhir.. Bibir die hitam, lelangit die pon hitam.. Orang kata, kalo kucing macam tu, murah rezeki tuan yg menjaga kucing tu.. Aku tengok keadaan anak kucing tu kepala die dah terkehel and kaki die patah.. Kesian kau.. Tak panjang umur kau.. Berapa minit lepas adik aku letak kat atas carpet, InnalillahiWainnailaihirroji'un.. Badan die dah tak panas.. Kucing tu dah kembali ke rahmatullah.. Tak sempat aku nak mencurahkan kasih sayang kat die.. Hmmmm.. Allah lebih sayangkan die.. Bila aku post pasal kucing, aku teringatkan kucing aku yang dah pergi.. Aku rindu kan arwah Bubu dan arwah Boyish.. 2 ekor kucing nie lah paling favourite and paling sayang.. Dua-dua nie jantan.. Kucing nie lah paling senang nak jaga.. Ajar die 2 3 kali, lepas tu die dah tau da mana jamban die, mana tempat makan die.. Macam kucing pergi skolah la.. Masa Bubu meninggal, aku lah orang paling teruk menangis.. Kemudian baru la mak aku.. Sebelum Bubu pergi, aku dengan mak seronok main dengan die.. Then, aku sempat bg die makan.. Sambung lagi main.. Lepas tu die keluar nak pergi 'buang hajat' (berak lah) .. Berapa minit lepas tu, jiran sebelah aku panggil aku.. Die tanya kucing aku ke kat tengah jalan tu.. Aku pon cepat2 la keluar.. Aku diri kat luar rumah aku, tergamam aku tgk die dr jauh.. Ya Allah Ya Tuhan ku.. Bagai nak runtuh jantung aku.. Aku terus menangis lari masuk rumah.. Mak aku tgk aku panik, tiba2 je aku menangis mcm nk mampus.. Aku pandang mak aku sambil menangis.. Mak aku tanya kenapa, aku hanya tunjuk arah luar dan sebut, "Bubu, ma.. Bubu.. Mak, Bubu.." Aku tarik mak aku keluar.. Mak aku terus Istighfar.. Aku dah jatuh terduduk kat depan umha, tak sanggup nak dekat.. Then mak aku letak kat depan aku, Ya Allah.. Sayu hati aku.. Aku dengar macam die masih mengiau.. 2 hari juga lah aku menangis.. Kisah si Boyish, menyayat hati.. Semua ni salah bapak aku.. Tapi ini dah ketentuan Ilahi.. Aku redha je la.. Aku tak nak citer panjang, boleh mengaibkan.. Boyish mati akibat sakit.. Sebelum aku pergi tusyen, aku sempat la layan die.. Usap2 die.. Bila kat tusyen, tiba aku dapat text dr mak aku.. Terkejut aku.. Aku terus keluar bilik then call mak aku.. Mak aku tengah teresak-esak menangis.. Aku rasa nak nangis gak masa tu., tapi ada abg kerani tu plak.. Aku kuat kan diri aku.. Boying nie jenis kucing siam.. Die sweet sangat.. Kalo nk tido, mesti nak tido skali atas katil.. Boying nie hensem tau.. Yang pergi, biarlah pergi..
Al-Fatihah..

Ini lah Bubu.. Kekenyangan lah tuh.. Look into his eyes.. Blue eyes..

Tengok, tak payah pegangkan untuk die.. Die pandai pegang botol susu sendiri

Handsome kan? Ahaks! Muka paling kerek.. Ehehe! Panjang kan telinga Boyish..

Gambar nie kat dlm kereta otw nak balik KL. Tak reti duduk diam2.. Dah penat, macam nie la jadi nya..Tomey kan..

No comments: