Tuesday 1 November 2011

Hoping the Best

Assalamualaikum..

Betul orang tua2 selalu kata, "Bila gelak tu jangan suka sangat, nanti kita menangis".. It is a fact.. Disebelah pagi nya.. I had a good time with my friends, Emran, Zuhreen, Zaitul, Shaz and Sarah.. Lot of laugh at that morning.. Kitorg asyik gelak je sampai tak tahu sebab apa kitorg gelak.. Ahaha! Then, masa dah bunyi loceng nak balik, aku tak tahu la apa masalah aku.. Aku rasa tak nak balik.. Weird, rite? I dont know why.. Hahaha! Balik tu aku nak hilang kan kegilaan aku nie, beli la aiskrim MAGNUM dgn Zuhreen.. Fuuhh!! Sedap beb!! Hahaha.. Okey, sampai je rumah dah siap mandi, solat semua, aku rasa risau.. First, aku risau kenapa buah hati aku x jawab call aku.. Tapi itu aku tak lah risau sgt sebab aku tahu die mesti busy and die pandai jaga diri die.. So, x lah risau sgt.. Second, dah pukul 3 lebih; nak dekat pukul 4 dah mak aku tak balik2 lagi..Selalu nya kalo die nak kluar pegi mana2, die mesti balik dulu gtau aku then baru kluar.. Hurm.. Hairan.. Pukul 8 baru mak aku balik lepas habis amek budak skolah.. Lega lah cikit kegusaran di jiwa ni.. Ahaha! Ayat nak mantop je kan.. Masa mak aku nak makan and aku tengah basuh pinggan.. Tiba2 mak aku ckp, " Ni final dah, mak dah tak tahan dengan abah".. Aku tertanya-tanya lah, "Final apa?" Mak aku kata, "Mak nak cari rumah sewa flat. Nak xxxxx apa ke mak dah x kesah. Aku masih boleh hidup." Aku tanya lagi, "Kenapa mak? Abah ada ckp pape lg ke?" Mak aku teros ckp, "Sapa nak duduk sini, duduklah." Aku terkejut jugak lah masa mak aku ckp macam tu.. Masa die bercakap, aku pandang muka die.. Mata mak aku merah mcm baru lepas nangis lama.. Then, air mata mak aku bergenang.. Sebak aku tgk muka mak aku masa tu.. Aku x sanggup tgk muka mak aku mcm tu.. Seriously I feel wanna cry that time too, but I keep stronght not to cry in front her.. Bape minit lepas tu, kakak aku call.. Aku cerita semua apa yang mak aku ckp.. Terus aku terbayang muka mak aku tadi.. Bocor teros mata aku nie.. Aku tak dapat nak tahan lagi.. Then, akak aku kata nanti die call balik.. Buah hati aku suruh call.. Aku call la dalam keadaan teresak-esak baru lepas nangis tu.. Then die tanya lagi knp dgn aku, enntah tiba2 mata aku bocor balik.. Haish.. Then aku luah kan la segala nya kat die.. He really my SUPERHERO .. He calm me with his advise and some joke.. Suddenly, I stop crying..  Thank you so much, bie.. I'll always remember your advise..
No matter what will happens, I will always be beside you and taking a good care for you, mom.. I will always pray the best for our family.. I hope it will be okey soon.. Hoping the best.. ILOVEYOU MOM!!

2 comments:

NaniePeace said...

hope it will be okay soon (ayat kau) . Ameen . doa bebanyak keyh . InsyaAllah okey laa tu :)

T-sya said...

ehehe.. thanks amani =)