Tuesday 22 November 2011

Senyum.. Tak Perlu Kata Apa-Apa :)

Assalamualaikum..

Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit

HELLO :) First for all, post nie tiada kaitan dengan post di bawah ini yer.. Title ini aku tuju kan kepada someone yg teramat ketat lah muka nya.. Seluar legging pon longgar lg.. Ahaha! Okey, atcually kisah nya dah lama but it happen in a few month ago.. Tapi agak lama jugak lah.. Someone nie aku gelar kan die Mamat k.. Kalo dah mamat tu, faham2 la sex die apa.. Okey! Bermula  nya cerita.. Siapa yang kenal aku, tau lah macam mana diri ku yg kecil ini.. I'm talkactive (sometime la) Ahaks! Aku benci bila aku senyum kat someone, die akan balas dengan muka ketat or sendat die.. HELL.. Suatu hari nie, aku keluar dengan kakak aku and Mamat.. Sepanjang perjalanan, aku mcm biasa la, keje nk menyakat je la kan.. Drp jalan mcm jalan sorang2, better aku cakap cakap cakap and cakap kn.. Okey, let me explain.. Bukan aku saja2 nak memekak or be annoying.. Aku tgk muka mamat nie tak senyum langsung sepanjang kitorang berjalan nie.. Maybe die rasa kekok dengan aku atau bosan.. So, I try my best to make he smile with make a silly joke or talk more with him.. Respon die, "nak lempang?" or "penampor gak budak nie" , dan muka ketat nak mampus die tuh.. Hello! Macam nie ke kau akan layan aku 'masa akan dtg' nty? Memang tak lah aku terima kau.. Lepas die ckp macam tu, aku just buat muka innocent aku lah.. What? Kau selalu panggil aku budak, mmg aku budak la kan.. Tapi, selepas drp tu aku fikir maybe salah aku jugak kan.. Mungkin die tgh xda mood then aku annoying in that time..Sape yg tak freaking out kn.. Hahaha! Perjalanan yg kedua pulak, bulan puasa nak cari baju raya kat jalan TAR.. Mamat do it again.. Muka Ketat.. Kali nie, memang aku rasa aku pulak yang nak bg penampar kat die.. Bulan puasa, so aku x lah banyak ckp kn.. Plus nak berjalan pulak.. So, nmpak je muka die aku senyum lah.. Bulan puasa kan, senyum itu pun satu amalan.. Tapi boleh pulak die bg muka ketat die kat aku... Haish! Mamat, muka lu dah cute, ala-ala 'baby face' pulak tuh.. Lu dah merugi kan ciptaan Allah la.. Sikit pon kau tak nak senyum kan.. Hurgh.. Lepas nie, fed up dah aku nak senyum kat kau.. To bloggerers ( pelik2 jer), kalo aku senyum kat korang, pandai2 lah korang senyum balik eh.. Hanya senyuman shaja, tak perlu kata apa-ap atau membayar.. Smile always and live in peace yaww (^_^)v


Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
tak perlu kata apa-apa

No comments: